2008. szeptember 10., szerda

Mit szeretsz Magyarországban?


Az elmúlt napokban sokszor sikerült magunkat zavarba hozni amikor megkérdezték tőlünk, hogy mit szeretünk Magyarországban. Hisz problémánk van a korrupt politikai vezetéssel, a félrevezető médiával, a kiüresedő egyházunkkal, hogy nehéz mit felelnünk egy ilyen kérdésre. Kritikus szemléletünk alig engedi, hogy meglássuk a jó dolgokat, amik országunkban vannak.

Ezért közzé tesszük ezt a kérdést, remélem mindannyiunk gyarapodására:
Mit szeretsz Magyarországban/ a magyar emberekben?

(Köszönöm Elődnek, Gyurinak és Andrisnak, hogy leírták, szerintük mi az evangélium, a továbbiakban is hozzá lehet szólni ahhoz a bejegyzéshez.)

10 megjegyzés:

Unknown írta...

Hát ez jó kérdés. Pár éve ugy gondoltam, hogy megtanulok 2-3 nyelvet és huzok ki külfödre lakni és dolgozni. Több pénzt kapnék és talán olcsobban is juthatnék egy lakáshoz. Igy utolag átgondoltam az egészet és arra jutottam, hogy szívesen kimennék de nem örökre maximum pár hónapra. Legjobban azokhoz az emberekhez ragaszkodok akiktől mindent tanultam. Pl. basszusgitározni vagy stúdiózni. Folyt köv.

andristeso írta...

Tényleg nem könnyű kérdés. De azért vannak jó dolgok:
- szerintem gyönyörű az ország, pedig a Balatonon kívül nincs sok különlegesség, de mégis van egy otthon-hangulata az egésznek
- a múltunk, történelmünk, kultúránk benne van a génjeinkben valahol, és szerintem ez is szép: erőteljes, méltóságteljes, a maga romantikus-tragikus voltában gyönyörű és mély - mint a Himnusz
- az emberek mély érzésűek és gondolkozásúak, persze sok negatív dologgal (panaszkodás, széthúzás) aminek a mélyén viszont a megtörtség van valahol... de épp ezért szánalomra és szeretetre indító a nemzetünk, azt hiszem.
Én ezért szeretem a hazámat.

Lívi írta...

Most így hirtelenjében egy dal jutott eszembe, amit két éve a márc.15-i ünnepélyen hallottam (amit szintén nagyon szeretek! :-) Sajnos csak a szövegét tudom küldeni - Bornai Tibor száma:

Darab a szívemből

Valaha megtanultam, ez itt az én hazám,
gyűlölhetem, szerethetem,
és mindig volt okom, hogy nehezen döntsem el,
itt jó nekem, vagy rossz nekem.
De itt vagyok, és hirdetem,
csak itt egész az életem.
És kimondom, bár hangom remeg:
de jó, hogy itt születtem meg.

Az Alföldön a nyugati szél,
a Tisza partja Szegednél -
egy darab a szívemből.
Badacsony és Szigliget,
a Tettyén a Vasfeszület -
egy darab a szívemből.

...darab a szívemből

Van, aki azt hiszi, hogy csak ő a jó magyar,
ilyesmit gyakran hallani.
Most, mikor nincs fölöttünk orosz, török, tatár,
/most/ erre kell nemet mondani.
Én itt vagyok, és hirdetem,
csak itt egész az életem.
És kimondom, bár hangom remeg:
De jó, hogy itt születtem meg!

Budapest fölött a hajnali ég,
A Mátrában az erdőség -
egy darab a szívemből.

Dunakanyar és Visegrád,
a Balatonban a ringó nád -
egy darab a szívemből.

A Nagykörút, a Városliget,
a Citadella a Duna felett -
egy darab a szívemből.

Debrecenben a Nagyerdő,
a titokzatos Dobogókő -
egy darab a szívemből.

Én itt vagyok, és hirdetem,
csak itt egész
és itt enyém
az életem.

Unknown írta...

hat, az hogy otthon vagyok (mikor otthon vagyok:-), de nem a hely miatt, hanem az emberek miatt, es nem a nagy egesz magyar nemzet hanem az a par szulo, testver, barat...

hely szempontjabol csak turista vagyok es a mennyi Jeruzsalemre vagyom, oda keszulok... Tel Aviv / Izrael, meg a foldi is amugy hely szempontjabol jobban bejott mint HUngary. UK meg eletminoseg szempontjabol jobb, csak eppen azok az otthoni, az elejen emlitett dolgok nincsenek ezeken a helyeken:

csalad, szulok, testverek baratok!
Szerintem ez a legjobb Magyarorszagon, ami akar lehetne egeszen mashol is, de igy rendeltetett, hogy eppen ezt nevezzuk otthonnak;-)

Tibu írta...

Mit szeretek Magyarországban?

- Azt, hogy itt születtem,
- Hogy itt vagyok otthon,
- Hogy itt élnek a barátaim, a szüleim, a rokonaim,
- Hogy ismerem a tájait,
- Hogy itt az anyanyelvemen beszélhetek, gondolkodhatok,
- Hogy van történelme az országnak.

És még biztos sok mást is...

Ha elmennék is talán külföldre dolgozni, maximum pár évre, és csak fix céllal (pl. ház).

http://www.youtube.com/watch?v=Vk1QQP7O3dM

Filologus írta...

Nem tudom, túlontúl liberális vagyok, hogy egyértelmű legyen a válasz. A családom történetét, a múltam szeretem benne. Sose ragaszkodnék a magyar nyelvhez, mert minden nyelv egyformán szép és bármelyiken meg lehet tanulni élni de amikor ez kérdés felmerül mégis azt kell mondani, hogy szeretem a magyart. Lehet Csángóföldön is magyarul élni, csak sokkal nehezebb

Endre írta...

Miért jó magyarnak lenni?:

1. Nincs még egy olyan ország, amelyik önmagával lenne határos.
2. Nem sok olyan oprszág van, amelynek az előző évszázadban (XX. szd.) 3 pénzneme lett volna. (sőt, a történelmi Magyarországot figyelembe vbéve + Jugoszlávia, Csehszlovákia, Szovjetúnió, és az utóbbi szétbomlása... számoljuk ki...)
3. Olyan sem, amely királyság volt dde, nem volt királya, hanem kormányzója, aki tengernagy volt.
4. Minden külföldit kibeszélhetsz, űgysem értenek belőloe egy szót sem.
5. Angol nyelvterületen enni adfnak orsázgod említésekor.
6. Ellentétben a közhiedelemmel Magyarországon van csapvíz, elektromosság, tv és autó.
7. Öngyilkossági arányban a finnek még mindig megelőznek bennünket.

(ez egy édesapám által továbbított e-mailben volt)

Eneh írta...

gyönyörű a magyar nyelv, nincs hozzá hasonló közel,s távol...

Edit1965 írta...

Mást mondtam volna gyerekkoromban, mást fiatalabb koromban, és mást most.

A lelkesedés, és teljes, nyíltszívű hazaszeretet kissé lecsillapodott, de mégis..az alap megmaradt. Már nincs bennem az a Petőfis szerelmes rajongás...de még van.

Jó magyarnak lenni, mert különleges. Különleges a nyelvünk is.

Itthon vagyok otthon. Amikor külföldről hazajön az ember, olyan kis "kopott", de mégis szívmelengető. Mégis mosolyog az ember szíve, és könnyes a szeme. Szeretem a vicceinket, és azt, hogy a magyarok értik a viccet.

Arról nem tehet Magyarország, hogy az országban ki mennyire gyarló.

Előd írta...

"Szeretem, mert...mert szeretem, nincs ra magyarazat,/Szeretem, mert...mert szeretem, keso mar gond es banat..." (Gyori Marti).
Isten jol tudja, hogy miert ulteti belenk a hazaszeretetet. Talan mert ha nem lenne, akkor nem lennenk itt engedelmes eszkozei. Ahol megsokasodik a bun, ott meg kell sokasodnia a kegyelemnek is. Ennek a kegyelemnek a hirnokeive kellene lennunk... szeretned kell, akiert aldozatot akarsz hozni. Lehet, hogy megis igaza van a Petofi-lelkuletueknek: jobban kellene szeretnem a hazat mint a sajat eletemet. Krisztus is ezzel a szeretettel vagott neki.
Azt hiszem, minden egyebbol kiindulo szeretet fontos, de gyenge.Targyiasithato, ezert levetkozheto (szukseg eseten). Krisztust semmifele bilincs nem kototte, csak egy, amitol nem tudott szabadulni, ami a halalba sodorta: a szeretet...