2009. január 12., hétfő

Az Oposszum bosszú

Most nem történik semmi különös velünk, mindketten olvasgatunk, meg szakdoga-írásba bolondulunk.
DE...
Egyik este, mikor elmentünk sétálni megláttunk egy furcsa szőrös gombócot a fán. Akkor azt hittük, hogy egy Mosómedve, de gyanús volt, hogy a farka hosszú és csupasz, mint egy patkányé. Tehát végül rájöttünk, hogy egy Oposszumot láttunk (figyelmes olvasók már kiszúrhatták, hogy a címben is elrejtettük ennek az állatnak a nevét). Amúgy már sötét volt, de mivel a fa pont egy lámpa mellett volt, teljes megvilágításban láthattuk, ahogy lomha mozdulatokkal mászik a fán. Azért jó lenne még mosómedvét is látni. Meg Tatut (Missouri-ban az egyik farmer - egy igazi redneck, ha ez mond valamit - azt mondta, hogyha nem jól főzi meg az ember a tatut, akkor leprás lesz... Meredek...).

(Nem ő volt az, de pont így nézett.)

6 megjegyzés:

Lívi írta...

Leprááás? Ammeg hogy a csudába?

Lívi írta...

Ezt találtam hirtelenjében a lepráról:

"A kórokozó kifejezetten emberpathogen"
"A betegség emberrõl emberre terjedõ megbetegedés"

Itt olvastam: http://www.vitalitas.hu/olvasosarok/online/egeszseg/2001/4/lepra.htm

Lívi írta...

Ja, ezt kihagytam, szintén onnan:
"vannak bizonyos kísérleti állatok, amelyekben szaporítható /a kórokozó/, így pl. az egér talpában vagy az armadillo nevû öves állatban... Az így létrehozott elváltozás nem azonos az emberi megbetegedéssel."

Az armadillo mondjuk teljesen úgy néz ki, mint ahogy egy tatut elképzelek :-)
De most akkor a leírás alapján nem tudom eldönteni, hogy még ha az amadrillo és a tatu ugyanaz is, lehet-e gáz a megevéséből.

Endre írta...

Hát igen, nekünk is leesett az állunk, olyan hülyeség. Nem tom honnan szedte.
Tehát nem kell félned, mikor legközelebb tatut főzöl a családnak :D
Amúgy igen tatu = armadillo

gomeZZZ írta...

no és akkor az oposszumot végül megettétek vagy sem? :] pörköltnek biztos jó, de sztem steak-et is lehet belőle csinálni xD

Lívi írta...

Azóta én is tovább kutattam, és megtudtam, hogy az armadillo a tatu.
És végülis én arra jutottam, hogy ha a kórokozót képes hordozni a tatu, akkor lehet, hogy át tudja adni az embernek, ha az megeszi. Mert lehet, hogy azt a mondatot úgy kell érteni, hogy a tatura nem olyan hatással van ez a baci, mint az emberre...
Á, nem tudom! Majd egyszer megkérdezek egy tatuszakértőt :-)