2011. július 28., csütörtök

házi vajkrém

Ha már ilyen jól belejöttem a receptelésbe, megosztok még egy frissen kipróbáltat. Zsuzska barátnőmtől hallottam először, szuper egyszerű, olcsó és egészséges. Igazából csak tejföl meg só kell hozzá. A mennyiséget rátok bízom. Én 1,5 nagypoharas tejfölt használtam hozzá, ráadásul már picit lejárt is volt, de az csak segít a folyamaton. Szóval belekeversz 1 kiskanál sót, v. amennyit gondolsz, átkevered, állni hagyod pár órát, majd beleteszed egy gézes anyagba és felkötöd valahová, h. lecsöpögjön, elvileg már 8 óra elég neki. A kívánt állag elérésekor tálba öntöd. Lehet krémesebbre, szárazabbra. Nekem 1 nap csepergés után, isteni finom vajkrém ízű lett, pirítóssal nyammogtuk Ezrussal. Lehet fűszerezni friss zöldfűszerekkel is.

1 megjegyzés:

mezeiorsi írta...

Én is szoktam ilyet csinálni házi tejfölből is. Nekem nem állt 8 órát csak egy felet, de ez függ a tejföl esetleg joghurt víztartalmától.