2011. július 30., szombat

vaníliás mákpuding

Mégegy bevált recept Valiék boszikonyhájából.

Hozzávalók:

  • 1 csésze darált mák
  • 1/4 csésze tönkölybúzadara (én simával csináltam)
  • 5-6 csepp bio citromolaj
  • 1 csipet bourbon vanília
  • 1/4 csésze méz
  • 1 csipet só
  • 2 csésze növényi tej vagy víz (én kókusztejjel készítettem)

Elkészítése:

  1. Melegítsük fel a növényi tejet vagy vizet és ha már jó forró, akkor apránként csorgassuk bele a darát.
  2. Sózzuk meg, és kis lángon, állandó keverés mellett főzzük sűrűre.
  3. Vegyük le a tűzről, és adjuk hozzá a mákot. Keverjük jól el, majd mehet bele a többi ízesítő: a méz, a citromolaj és a vanília.
  4. Dúsíthatjuk aszaltgyümölcsökkel, mazsolával.
  5. Töltsük krémespohárba vagy pudingformába, és várjuk meg, míg megdermed.
én friss meggyel szórtam meg és háztartási kekszet pakoltam az aljába.

Nincsenek megjegyzések: